W dzisiejszym case study prezentujemy efekty współpracy w zakresie SEO z klientem, oferującym sprzedaż urządzeń i sesje terapeutyczne w stacjonarnej placówce w Warszawie. Osiągnęliśmy je za pomocą skutecznej strategii link buildingu w oparciu o portale Traffic Peaks, mocnej rozbudowy sekcji blogowej, a także optymalizacji strony głównej oraz kluczowych podstron.
Początek działań
Zintensyfikowane działania rozpoczęliśmy w październiku 2021 roku. Wówczas strona miała następujące parametry:
Dane z narzędzia Ahrefs
- 0 – estymacja miesięcznego ruchu organicznego
- 1 – liczba słów kluczowych w top100 wyników organicznych
Dane z narzędzia Senuto
- Liczba słów w TOP50 – 0
- Liczba słów w TOP10 – 0
- Liczba słów w TOP3 – 0
Podjęte działania
Podjęliśmy szereg działań, mających na celu poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu w witrynie.
Od października 2021 roku do stycznia 2022 roku były to m.in.:
- optymalizacja i rozbudowa tekstów na stronie głównej i podstronach ofertowych
- poprawa meta danych na stronie
- regularne publikacje na blogu
- opracowanie strategii linkowania zewnętrznego i wewnętrznego
- linkbuilding oparty głównie o regularne, comiesięczne publikacje na portalach Traffic Peaks
Efekty
Działania SEO i optymalizacyjne w ramach tego projektu zakończyliśmy wraz z końcem stycznia 2022 roku, jednak nadal one procentują i owocują, co przedstawiamy na wykresach poniżej.
Poniżej przedstawiamy wykres z Ahrefsa, w którym momencie podjęliśmy współpracę:
Ruch organiczny wzrósł z 0 do prawie 2,200 (estymacja miesięczna).
Dane z narzędzia Ahrefs
październik 2021 | styczeń 2023 | |
estymacja miesięcznego ruchu organicznego | 0 | 2,191 |
liczba słów kluczowych w TOP100 | 1 | 440 |
Dane z narzędzia Senuto
październik 2021 | styczeń 2023 | |
Liczba słów w TOP50 | 0 | 190 |
Liczba słów w TOP10 | 0 | 69 |
Liczba słów w TOP3 | 0 | 29 |
Historia pozycji fraz
fraza | mies. l. wyszukiwań | 10.2021 – pozycja | 01.2023 – pozycja |
---|---|---|---|
komora hiperbaryczna cena | 2,9K | brak | 4 |
komora hiperbaryczna jak często | 100 | brak | 1 |
tlenoterapia hiperbaryczna cena | 350 | brak | 3 |
komora hiperbaryczna cena komory | 400 | brak | 3 |
tlenoterapia hiperbaryczna warszawa | 150 | brak | 12 |
zastosowanie tlenu | 1000 | brak | 1 |
Podsumowanie i wnioski
SEO wymaga cierpliwości. Działania, jakie podjęliśmy dla klienta z branży urządzeń medycznych, zaczęły przynosić pierwsze efekty po kilku miesiącach, a lepsze dopiero po ponad roku.
Wykres, jak w ciągu ostatniego roku na stronie klienta wzrósł ruch organiczny: