Artykuły sponsorowane

Żyjemy w czasach, które cechuje natłok treści marketingowej. Sytuacja ta przyczynia się do swoistego kryzysu zaufania do przekazu reklamowego. I nie może to dziwić. Odbiorca jest zewsząd atakowany nachalną perswazją, więc podświadomie buduje w sobie mechanizm obronny. Staje się to przyczyną tracenia skuteczności tradycyjnych metod marketingu. To właśnie z tego powodu warto sięgać po bardziej subtelne formy przekazu. Dużą skuteczność wykazuje artykuł sponsorowany. Czym jest?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to jedno z nowoczesnych i skutecznych narzędzi e-marketingowych. Może być wykorzystywany zarówno w prasie w formie tradycyjnej, jak i internecie. To, co wyróżnia artykuł sponsorowany spośród innych form reklamy, to sposób przekazywania treści marketingowej. Jest ona podawana bardzo subtelnie, wręcz niewyczuwalnie. Właśnie to stanowi o wyjątkowej specyfice tego narzędzia. Artykuł sponsorowany to nic innego, jak forma wysoko merytorycznej publikacji treściowej, która wyróżnia się cennymi i pożądanymi informacjami z punktu widzenia odbiorcy, a jednocześnie zawiera delikatnie zawartą formę promocji danego produktu czy też usługi. Artykuł sponsorowany może mieć rozmaity charakter i rodzaj. Najważniejsze jest żeby zawierał wsparcie marketingowe, ale zawsze jedynie w formie subtelnej. Cała sztuka polega bowiem na tym, by czytelnik nie zdał sobie sprawy, że ma do czynienia z reklamą, że treść zawiera pewną formę perswazji, która ma za zadanie zbudowanie w jego świadomości pozytywnego wizerunku promowanego towaru, a nawet nakłonienie do skorzystania z danej usługi czy zakupu produktu.

W jakim celu publikuje się artykuły sponsorowane?

Żeby dobrze zrozumieć istotę tej formy subtelnego marketingu, należy odpowiedzieć na pytanie w jakim celu publikuje się artykuły sponsorowane. Odgrywają one olbrzymią rolę w procesie kreowania wizerunku marki. Działają na kilku etapach wywołując odmienne pozytywne skutki. Artykuły sponsorowane naszpikowane są bowiem kilkoma wartościowymi narzędziami z punktu widzenia e-marketingu. Pierwszy cel, jaki treści takie mają do spełnienia związany jest ze wspomnianym już subtelnym zawarciem komunikatu marketingowego. Ma on zadanie perswazyjne. Jego cechą jest zakorzenienie pewnej marki w świadomości czytelnika, czyli zarazem odbiorcy treści marketingowej.

artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany w pierwszej kolejności powinien zatem powodować zaistnienie danej firmy w oczach potencjalnego klienta oraz skojarzenie jej z możliwością zaspokojenia pewnej konkretnej potrzeby. Inaczej mówiąc, prymarną funkcją artykułu sponsorowanego jest zapewnienie marce rozpoznawalności oraz rozprzestrzenienie informacji o jej istnieniu. Jeszcze raz podkreślmy, że cel ten odbywa się przy zastosowaniu niezwykle subtelnej i niewyczuwalnej metody perswazyjnej promocji, dzięki czemu marka zaczyna funkcjonować na rynku w sposób neutralny i nienachalny, a tym samym jej rozpoznawalność wolna jest od zaburzenia zaufania klienta, jakie wywołują tradycyjne formy reklamy.

Na tym jednak nie kończy się zadanie, jakie artykuł sponsorowany ma wykonać. Wtórną jego funkcją jest bowiem wspieranie istnienia głównej wizytówki firmowej, jaką jest oczywiście strona internetowa. Artykuł sponsorowany ma bowiem cechy content marketingu. Posługuje się wysokiej jakości treścią, która zawiera ważne z punktu widzenia odbiorcy informacje, których on sam wyszukuje w internecie. Dobrze napisany artykuł, który posiada odpowiednio sformatowany tytuł, zwiększy zatem ruch na stronie, co ma olbrzymie znaczenie. Po pierwsze, znacznie zawyża szanse na znalezienie nowych klientów, którzy dłużej pozostaną na witrynie. Drugi aspekt to szansa znalezienia większej ilości reklamodawców oraz wynegocjowania bardziej korzystnych warunków za udostępnienie przestrzeni na swojej stronie internetowej. Wreszcie, trzecim celem, dla którego tworzy się i publikuje artykuły sponsorowane, jest obszar związany z SEO, czyli optymalizowaniem witryny pod kątem atrakcyjności dla robota wyszukiwarki. Umiejętne zawarcie w tekście pewnych fraz kluczowych i zastosowanie systemu linkowania, wpływa na pozycjonowanie witryny i zwiększanie jej miejsca na liście wyników wyszukiwarki. Ma to olbrzymie znaczenie. Badania wykazują, że większość internautów otwiera jedynie linki znajdujące się w pierwszej trójce podpowiedzi sugerowanych przez wyszukiwarkę po wpisaniu frazy kluczowej.

CZY CHCESZ SKORZYSTAĆ Z BEZPŁATNEJ KONSULTACJI SEO?

Jak powinien wyglądać artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany jest skutecznym narzędziem, ale pod warunkiem, że będzie odpowiednio wykonany. Żeby mógł spełnić swoje zadanie, musi uwzględniać pewne wytyczne. Najważniejszy wymóg, jaki stawiany jest wobec artykułu sponsorowanego, został już wymieniony. To delikatne i subtelne umieszczenie w treści publikacji komunikatu marketingowego, który będzie zawierał dozę perswazji, która jednocześnie nie będzie nachalna i wyczuwalna w sposób bezpośredni. Ten zabieg wpływa, że treść nie traci na zaufaniu, powadze i profesjonalizmowi. Dobrze skonstruowany artykuł sponsorowany to także odpowiednia forma. Bardzo istotnym elementem strukturalnym publikacji jest zachęta do otwarcia linka i przeczytania całego tekstu. Powinna ona znajdować się już w tytule, ale nade wszystko w leadzie, czyli tzw. zajawce.

Kluczowe znaczenie mają dwie czy trzy pierwsze linijki treści. To one stanowią zaproszenie do lektury. Żeby spełniły swoje zadanie muszą się wyróżniać. Forma leadu powinna być interesująca. W tym celu można wykorzystać próbę dowcipu lub zaintrygowania czytelnika. Dobrze sprawdza się element wywołujący zaszokowanie, który bardzo często wynika ze zręcznej prowokacji lub sprytnego pozornego podważenia pewnych oczywistości. Równie skutecznie sprawdza się pytanie postawione w leadzie, na które odpowiedź podaje dalsza treść. Zajawka powinna odzwierciedlać całą treść publikacji, poinformować o czym ona będzie traktowała, pozostawiając niedomówienie lub element tajemniczości, który sprawi, że czytelnik zechce sięgnąć po całość tekstu, by dowiedzieć się niedopowiedzianego. Sam artykuł powinien być napisany w sposób przystępny, co sprawi, że czytelnik nie będzie się męczył podczas lektury, ale także w sposób interesujący, by nie wywoływał efektu znudzenia. Należy unikać zdań wielokrotnie złożonych, które się po prostu męcząco czyta. Ważna w tym kontekście jest nie tylko sprawność językowa, ale także duża zawartość merytorycznego przekazu, cennych informacji. Chodzi jednak o to, by zachować umiar.

Tekst napisany z poziomu eksperckiego i nagromadzenie technicznych szczegółów, mogą przyczynić się do porzucenia lektury. Forma przekazywanej wiedzy musi sprawiać wrażenie podawania jej przez przeciętnego użytkownika. Ten zabieg pozwoli zachować naturalność tekstu, a jednocześnie będzie budował poczucie zaufania w świadomości odbiorcy. Na koniec, warto wspomnieć, że artykuł sponsorowany nie może być nachalny, a perswazja powinna być niewyczuwalna lub naprawdę subtelnie zawarta. Tekst powinien się silić na poczucie obiektywizmu, mimo zachęty do skorzystania z danej usługi lub kupienia pewnego produktu. Nie znaczy to jednak, że tekst ma być próbą oszukania czytelnika. Jego funkcjonowanie sankcjonuje bowiem Prawo prasowe. Zgodnie z jego zapisami, artykuł sponsorowany musi być wyraźnie wyodrębniony, a odbiorca treści powinien zostać poinformowany, że ma do czynienia właśnie z takim tekstem. Na tym jednak kończy się przejrzystość formy. Sam tekst powinien być tak sformatowany, by nie dało się z niego wyczuć bezpośredniej reklamy i namowy do skorzystania z promowanej oferty.

TOP 3 W WYSZUKIWARCE W CIĄGU 2 TYGODNI?

 

 Jak przygotować artykuł sponsorowany?

Przygotowanie artykułu sponsorowanego wymaga sprawnego posługiwania się językiem, umiejętnego stosowania perswazyjnej jego siły oraz dobrego zorientowania się w tematyce marketingu. Istotne jest rozumienie świadomości odbiorcy, umiejętność nakreślenia tzw. grupy docelowej oraz dobrania do jej charakterystyki odpowiedniej formy przekazu. Jak przygotować artykuł sponsorowany? Pierwszą możliwością jest samodzielne wykonanie tekstu. Największą zaletą takiego rozwiązania jest oszczędność. Jest to jednak krok zalecany jedynie osobom będącym specjalistami w swojej branży oraz doskonale czującym się w posługiwaniu się językiem i kreowaniu skutecznych treści. W przypadku braku przygotowania marketingowego, krok ten jest dość ryzykowny. Nieodpowiednio przygotowany tekst, może odnieść odmienne od zamierzanych skutki. Drugim wyjściem, o wiele bardziej bezpiecznym i skutecznym, jest zlecenie wykonania artykułu sponsorowanego specjalistom, copywriterom lub profesjonalistom od e-marketingu. Osoba zawodowo zajmująca się kreowaniem wizerunku, doskonale poradzi sobie ze wszystkimi wymogami, jakie stawia ten rodzaj publikacji. Zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Firma skupia jedynie doświadczonych copywriterów i marketingowców, którzy są fachowcami w swojej branży i bez trudu sformatują teks, niezależnie od tematyki z jaką związana jest marka, która ma zostać subtelnie wypromowana.

Jakie formy może przybrać artykuł sponsorowany?

Zostało już po części wspomniane, że artykuł sponsorowany mimo pewnych stałych wymogów formalnych, może przybrać rozmaity rodzaj. To oczywiście prawda. Na wstępie warto jednak poruszyć kwestię tego, czy warto podpisywać tekst jako "sponsorowany". Brak takiej sygnatury na pewno uczyni tekst bardziej neutralnym i jeszcze mniej nachalnym w przekazie marketingowym. Ci, których zamysł ten kusi, powinni mieć jednak świadomość, że zabieg taki jest nie tylko posunięciem nieetycznym, ale stanowi złamanie zapisów Prawa prasowego. Może to być zatem przyczyną kary. Rynek zna sytuacje, w których UOKiK wystawiał kary za brak wyraźnego oznaczenia w przypadku tekstów stanowiących kryptoreklamę. Wszyscy znają na pewno także obrazek z audycji telewizyjnych, w których pojawia się informacja w stylu "program zawierał lokowanie produktu". Prawo bowiem bezwzględnie nakazuje umieszczenie wyraźnego oznakowania w przypadku tekstu promującego dany produkt lub usługę. Bez względu zatem na wybrany rodzaj artykułu sponsorowanego, każdy tego typu tekst musi posiadać sygnaturę. Wracając do formy, należy powiedzieć, że artykuł sponsorowany nie jedno może mieć imię. Może nim być np. tekst poradnikowy, artykuł specjalistyczny czy nawet wywiad z ekspertem.

Zalety artykułów sponsorowanych

Zalety artykułów sponsorowanych sprawiają, że jest to coraz częściej wybierane narzędzie budowania rozpoznawalności marki. Dużym plusem wynikającym z charakteru tej publikacji, jest subtelna reklama, która nienachalnie pozwala zaistnieć danej marce w świadomości potencjalnego odbiorcy. Artykuł sponsorowany nie tylko reklamuje dany produkt/usługę, ale także buduje swoistą relację, więź między marką, a klientem. Jest to możliwe dzięki zgromadzeniu i przedstawieniu odbiorcy ważnych dla niego informacji, których poszukiwał, a które były mu potrzebne. Dzięki temu, następuję budowanie swoistej komunikacji opartej na poczuciu zaufania. W sposób idealny otwiera to drogę do ewentualnego nawiązania współpracy. Jednak największa zaleta artykułu sponsorowanego kryje się w innej materii. To przede wszystkim gwarancja faktu opublikowania treści w prasie lub internecie. Zamawiając zatem taką formę publikacji, kupujemy nie tylko gotowy tekst, ale także jego wystawienie na odpowiednio wybranej witrynie.

Jak wybrać miejsce na artykuł sponsorowany?

Miejsce publikacji artykułu sponsorowanego nie może być przypadkowe. Powinno stanowić efekt precyzyjnie przemyślanej strategii. Jednym z aspektów, który powinien być brany pod uwagę przy publikacji tekstu, jest popularność danej witryny, ilość notowanych odwiedzin. Im większa liczba tego czynnika, tym większe grono potencjalnych odbiorców. Drugi aspekt to parametry SEO. Ważna jest atrakcyjność strony dla robota wyszukiwarki, na której znajdzie się tekst. Im wyższa ona będzie, tym lepsza czynność pozycjonowania witryny promowanej marki. Linki znajdujące się na bardziej atrakcyjnej stronie, otrzymują o wiele więcej punktów, zatem wpływ artykułów sponsorowanych na pozycjonowanie linkowanej domeny jest olbrzymi.

Jak zamówić artykuł sponsorowany?

Zachęcamy do skorzystania z usług naszej firmy. Jak zamówić artykuł sponsorowany? Jest to wyjątkowo proste. Wystarczy skorzystać z naszego formularza, który wystarczy jedynie wypełnić. Można dokonać tego również za pośrednictwem wiadomości e-mail. Klient może wskazać listę domen, na których powinien zostać opublikowany artykuł lub określić jedynie tematykę zlecenia, a resztę strategii opracują nasi specjaliści.

Tematyka artykułów sponsorowanych

Tematyka artykułów sponsorowanych może być różnorodna. Najczęściej artykuły specjalne dotyczą takich branż jak np. budownictwo, dom, medycyna estetyczna, wystrój wnętrz, turystyka czy zdrowie i uroda. Dla przykładu, artykuł sponsorowany promujący kwas hialuronowy jako skuteczną terapię antyzmarszczkową, może przybrać formę tekstu poradnikowego podpowiadającego jak dbać o urodę, by zachować młodość i witalność na długo. W tekście powinien znaleźć się delikatny zabieg linkujący do konkretnej oferty dotyczącej usuwania zmarszczek przy pomocy kuracji hialuronowej.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

Ceny wahają się w przedziale między kilkadziesiąt, a sto kilkadziesiąt złotych. Zawsze są one ustalane indywidualnie, ze względu na wiele zmiennych parametrów wpływających na ostateczny koszt. Może on być zależny np. od terminu realizacji zlecenia, parametrów SEO domeny i wielu innych.

Jesteś zainteresowany współpracą?

Zapraszamy do kontaktu!

Jeżeli masz pytanie dotyczące naszej oferty, chcesz dopytać o szczegóły ewentualnej współpracy albo jesteś zdecydowany podjąć współpracę z nami - wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy. Nasi specjaliści od konkretnych działań marketingowych chętnie udzielą informacji dotyczącej naszej oferty. Wspólnie opracujemy strategię dla twojego projektu.