Kampanie Google w wyszukiwarce

Jednym z podstawowych typów kampanii Google Ads są reklamy w wyszukiwarce, głównie Search Ads, czyli reklamy tekstowe lub Shopping Ads odnoszące się do produktów, gdzie oprócz tekstu znaczenia ma także grafika. Jest to prosty z punktu widzenia koncepcji typ kampanii, od którego zazwyczaj zaczyna się działania w Google Ads, a zarazem jest jednym z filarów, na którym bazuje się performance marketing. Co warto wiedzieć na ten temat?

Gdzie wyświetlają się reklamy w wyszukiwarce?

Reklamy w wyszukiwarce, jak sama nazwa wskazuje, wyświetlają się na stronie głównej Google lub na stronach partnerów wyszukiwania. Jednak strona wyszukiwarki nie jest jedynym miejscem, gdzie możemy je spotkać. Tego typu reklamy mogą wyświetlać się również w aplikacji Google na iOS’ie oraz Androidzie, a także podczas wyszukiwania na YouTube

Dla wygody skupimy się głównie na wyświetlaniu się w wyszukiwarce. Jednak wszystkie wskazane informacje mają zastosowanie do wyżej wskazanych platform i aplikacji. 

 Chcesz, aby Twoje reklamy docierały do właściwych odbiorców?
Zapytaj o ofertę i zacznij efektywnie wykorzystywać potencjał kampanii!

Jakie typy kampanii można spotkać w wyszukiwarce Google?

W wyszukiwarce Google najczęściej wyświetlają się dwa typy kampanii – Shopping oraz Search. Dzisiaj skupimy się na kampaniach Search, czyli kampaniach tekstowych, jednak warto wyjaśnić również, czym właściwie są reklamy Shoppingowe. 

Kampanie Shopping w Google Ads

Reklamy Shopping, czyli reklamy produktowe wyświetlają konkretny produkt, jego cenę, zdjęcie i dodatkowe informacje, jak przykładowo informacje o aktualnych zniżkach i promocjach, oceny klientów i innych aspektach, które mogą okazać się istotne dla konsumentów. Ten typ kampanii wymaga połączenia z dodatkowymi platformami Google takimi jak Merchant Center i wymagają podstawowej wiedzy technicznej o tworzeniu plików (feed’ów) produktowych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego typu kampanii, sprawdź tutaj.

Kampanie Search w Google Ads

Kampanie Search to reklamy tekstowe pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google na podstawie wpisanych przez użytkownika słów kluczowych. Reklamy pojawiają się na podstawie dopasowania słów kluczowych użytych w reklamie do frazy wyszukiwania użytej w wyszukiwarce.

kampanie google

Kampanie Searchowe, podobnie jak inne typy kampanii,  wyświetlają się na zasadzie aukcji reklamowej. Google bierze pod uwagę inne wskaźniki, takie jak przewidywany CTR (współczynnik klikalności), jakość reklam, jakość strony docelowej i inne czynniki, aby reklamodawcy z mniejszymi budżetami byli konkurencyjni i aby ich produkty miały szansę wyświetlić się podczas danych aukcji. Oznacza to więc, że niekoniecznie reklamodawca z większym budżetem będzie zawsze wygrywał aukcje. Wynik jakości zawiera w sobie wszystkie pozostałe wskaźniki – CTR, jakość strony, jakość strony docelowej i jakość reklam.

Grupy reklam w kampaniach Google Ads

Grupy reklam dzielą się na:

  • Standardowe, w których samodzielnie dobieramy słowa kluczowe i tworzymy reklamy. Mamy wtedy maksymalną kontrolę nad kampanią i jej częściami składowymi. 
  • Dynamiczne, które analizują wskazane w kampanii strony docelowe i na ich podstawie automatycznie dobierają słowa kluczowe i nagłówki reklam. Takie reklamy powinniśmy utworzyć samodzielnie

Jakie są główne funkcje kampanii Search?

Główną funkcją kampanii Searchowych jest wyświetlenie reklamy potencjalnemu klientowi w momencie, w którym szuka on danej informacji w Google. Taka osoba szuka konkretnego produktu lub usługi i najczęściej już na tym etapie wybiera docelowy sklep, lub wykonawcę usługi i nie zastanawia się już nad potrzebą zakupu. Taka potrzeba już istnieje, a my odpowiadamy na nią poprzez przedstawienie swoich propozycji produktowych. 

Reklamy w wyszukiwarce możemy kierować też do osób na wyższych szczeblach lejka marketingowego, przykładowo w momencie, gdy osoba taka szuka informacji o produkcie lub usłudze. Jest to jednak niszowa koncepcja reklam Searchowych, ponieważ współczynnik konwersji jest zazwyczaj niższy, a co za tym idzie, ruch z reklam nie przekłada się bezpośrednio na wynik i KPI. 

Jak długa powinna być reklama Search?

Reklama w kampaniach Searchowych jest krótka i zwięzła. Powinna zawierać niezbędne informacje, jakich potencjalnie może szukać klient, a w nagłówkach powinny znajdować się najbardziej istotne słowa kluczowe dla danej reklamy lub produktu.

Kampanie Google Search w wyszukiwarce – co warto zapamiętać?

Dla kogo dobrym rozwiązaniem będą kampanie Searchowe w wyszukiwarce? 

  • Dla firm potrzebujących performance marketingu – zazwyczaj reklamy w wyszukiwarce mają najwyższy współczynnik konwersji, ponieważ wyświetlają się osobom już zainteresowanym. 
  • Dla sklepów internetowych, potrzebujących zwiększenia sprzedaży i generowania przychodu.
  • Dla firm i osób lubiących kontrolę oraz wgląd do tego, na jakie frazy wyszukiwania się wyświetlają.

Dla kogo reklamy Searchowe nie będą odpowiednim rozwiązaniem?

  • Branże z dużą konkurencją – wysoki koszt kliknięcia. Trudno przebić się podczas aukcji. 
  • Nie zawsze nadaje się dla kreowania marki – przez specyfikę działania (oparcie na słowa kluczowe) i małą różnorodność reklam, ten typ kampanii nie jest najlepszą opcją na kreowanie wizerunku marki, a jednak kampanie brandowe są dosyć popularne i warto też być obecnym w wyszukiwarce.

Zalety reklam Search

  • Performance (wysoki współczynnik konwersji)
  • Szybkie rezultaty (start kampanii zazwyczaj po kilku godzinach od uruchomienia)
  • Łatwe kierowanie (konkretne słowa kluczowe)
  • Prosta struktura reklam (głównie tekst)  
  • Rozliczenia na podstawie kliknięć (model PPC – pay per click)

Wady reklam search

  • Czasochłonne przygotowanie i research 
  • Wymaga stałej optymalizacji
  • Krótkie reklamy 
  • Wyższe CPC (w porównaniu do kampanii video lub bannerowej)
  • Czasochłonne przygotowanie oraz research słów kluczowych

Szukasz skutecznych kampanii?

Postaw na współpracę z Traffic Peaks i docieraj do klientów dokładnie wtedy, gdy Cię potrzebują.

SKONTAKTUJ SIE Z NAMI!