Nasze portale zostały przygotowane tak, aby publikowane na nich treści z linkami pozytywnie wpływały na pozycję linkowanych stron w wyszukiwarce Google. Długa tematyczna historia, naturalnie budowane przez wiele lat zaplecze, historyczna widoczność na wiele atrakcyjnych fraz to tylko kilka wybranych parametrów i zalet naszych portali. Warto nadmienić, że głównym celem pozycjonowania stron przy pomocy naszych artykułów jest wzrost pozycji linkowanej strony w wyszukiwarce Google, a nie pozyskiwanie ruchu typu refferal. A na potwierdzenie tych słów przygotowaliśmy kilka przykładów pozytywnego wpływu publikacji artykułów sponsorowanych na naszych portalach na linkowane domeny. W pierwszym wpisie opiszemy dwa z nich.
Przykład pierwszy – Tematyka Uroda
Jednym z pierwszych przykładów pozytywnego wpływu linkowania z naszych portali jest strona z kategorii Uroda. Jest to salon oferujący usługi wykonywania pewnych zabiegów w jednym z największych polskich miast wojewódzkich. Strona powstała w styczniu 2018 roku i nie była wcześniej specjalnie linkowana. Według Ahrefs na dzień 19 listopada do strony linkowały zaledwie dwie domeny. Na stronie nie były również przeprowadzane żadne zabiegi optymalizujące. Wszystkie poniższe efekty są według naszych informacji efektem pozyskanych u nas linków z artykułów sponsorowanych.
- Statystyki słowa kluczowego z kategorii uroda
- Konkurencja słowa kluczowego: 2 390 000 wyników
- Średnia miesięczna ilość wyszukań: 1300 wyszukiwań
Warto również zaznaczyć, że koszt jednej usługi we wspomnianym salonie to kwota od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Więc zdobycie choćby kilkudziesięciu wejść miesięcznie na stronę z takiej frazy pozwala salonowi na zdobycie potencjalnie całkiem wysokiego zysku z realizacji swojej usługi.
W momencie dodawania pierwszych artykułów strona na interesującą nas frazę zajmowała pozycje w 3 dziesiątce. To co możemy odczytać z ahrefs to pozycja numer 23
W połowie listopada zostały dodane pierwsze dwa artykuły sponsorowane na dwóch z naszych portali z kategorii Moda i Uroda. Były to artykuły poradnikowe związane z usługą oferowaną na pozycjonowanej stronie. Linkowaliśmy za pośrednictwem anhora zawierającego interesującą nas do wypozycjonowania frazę. Już w pierwszym tygodniu zauważyć można było wzrost pozycji do drugiej dziesiątki wyników wyszukiwania w Google.
W kolejnych dniach zostały dodane jeszcze 4 artykuły z mniej lub bardziej zbliżoną fraza kluczową lub czystym urlem, tak aby wykorzystać wszystkie dostępne wówczas domeny z pakietu Moda i Uroda (w sumie 6 publikacji).
Efekty linkowania domeny z kategorii Uroda
Efekty były w pełni satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę fakt, że od momentu dodania pierwszego artykuły do dnia przygotowywania tego Case Study minął zaledwie jeden miesiąc. Można zatem sądzić, że pewne wzrosty są jeszcze przed nami.
Znaczny wzrost zanotowały również inne frazy kluczowe związane ze stroną główna i daną usługą. W efekcie przełożyło się to na następujący wzrost ruchu na stronie:
Reasumując linkowanie sześcioma publikacjami przyniosło następujące efekty:
- Wzrost pozycji na kluczową frazę z 23 miejsca na pozycję nr 7
- Awans innych powiązanych słów kluczowych (po około kilkaset wyszukiwań) do pierwszej dziesiątki
- Ponad dwukrotny wzrost ruchu na stronie
Przykład drugi – Tematyka Sport
Drugi przykład to strona z kategorii “Sprzęt Sportowy”. Jest to sklep specjalizujący się w sprzedaży pewnego konkretnego sprzętu sportowego. Strona istnieje od 2017 roku ale nigdy nie była linkowana. W momencie dodawania przez nas pierwszego linku strona w swoim zapleczu posiadała zaledwie dwie domeny.
Statystyki słów kluczowych z kategorii sport
- Słowo kluczowe nr 1
- Konkurencja słowa kluczowego: 1 460 000 wyników
- Średnia miesięczna ilość wyszukań: 600 wyszukiwań
- Słowo kluczowe nr 2
- Konkurencja słowa kluczowego: 92 100 000 wyników
- Średnia miesięczna ilość wyszukań: 200 wyszukiwań
Na początku grudnia został opublikowany przez nas pierwszy artykuł z linkiem w postaci anhora z nazwą oferowanego sprzętu do strony głównej sklepu. Kolejna publikacja została dodana w połowie grudnia i linkowała podobnym anhorem.
Efekty publikacji
Na efekty linkowania z zaledwie dwóch publikacji nie trzeba było długo czekać:
Wykazany wyżej wzrost pozycji przełożył się na wzrost ruchu na stronie, który wg Ahrefs wyglądał następująco: