Darmowe i płatne narzędzia do content marketingu

Czy istnieją jakieś darmowe narzędzia do content marketingu? Jakie są najpopularniejsze płatne i do czego służą? Przedstawiamy subiektywną listę rozwiązań, wspierającą codzienną pracę i planowanie tworzenia contentu. 

Darmowe narzędzia do content marketingu

Zacznijmy od darmowych narzędzi content marketingu. Co warto poznać i wprowadzić do swojej pracy? Ciekawe rozwiązania to: 

  • darmowe bazy zdjęć jak Pixabay czy Pexels – content to nie tylko tekst, ale też inne formy, jak zdjęcia, infografiki, wideo. Adekwatne zdjęcie z uzupełnionym atrybutem ALT – najlepiej zawierającym w sobie frazę, na jaką został stworzony tekst – może wywindować wpis wysoko w wynikach Google grafika, 
  • Answer the public – nie wszystkie narzędzia do monitorowania fraz są płatne. Popularnym i chętnie wybieranym wyjątkiem od tej reguły jest Answer the Public. Strona w wersji darmowej udostępnia jedno wyszukanie słowa kluczowego, po zarejestrowaniu darmowego konta 3 wyszukania dziennie, 
  • Ponadto niektóre narzędzia do monitorowania pozycji fraz i widoczności oferują darmowy okres próbny – na przykład Senuto 
  • Google Analytics i Google Search Console – to bezpłatne usługi od Google, które pomagają monitorować pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google oraz dbać o nią i eliminować związane z nią problemy. Pozyskane za pomocą tych narzędzie dane pozwalają lepiej poznać użytkownika, jego zachowania i preferencje, 
  • Canva – darmowa wersja daje multum możliwości, by tworzyć grafiki, infografiki, przygotowywać materiały do druku, prezentacje, projektować makiety stron www i wiele innych, 
  • Darmowe generatory, np. memów,
  • Kompresory online, żeby odchudzić pliki (np. TinyPNG lub TinyJPG) – prędkość ładowania strony www jest jednym z czynników rankingowych, mogących mieć wpływ – pozytywny lub negatywny – na pozycje strony w wynikach wyszukiwania, Za ciężkie pliki zwalniają stronę, 
  • Konwertery – np. żeby format PNG zmienić na WEBP. Obecnie rekomendowane jest stosowanie trzech formatów: AVIF (ale ten format ma małe wsparcie wsród przeglądarek), WebP i jpg/png
  • Google Trends – żeby trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, co jest obecnie na topie i co wyszukują internauci, można skorzystać z tego całkowicie darmowego rozwiązania od Google. Na stronie można sprawdzić m.in. Dzienne Trendy Wyszukiwania oraz Trendy Wyszukiwania W Czasie Rzeczywistym, wyniki da się posortować po konkretnym kraju – do wyboru jest Polska, ale też wiele innych krajów bardziej i mniej egzotycznych (Wielka Brytania, Chile, Malezja i wiele innych). 

Pomocne w pracy są też różnego rodzaju programy do rozpisywania zadań, jak Trello, ClickUp czy komunikatory (np. Slack).  

Płatne narzędzia do content marketingu

Teraz przyszła kolej na to, by wymienić płatne narzędzia content marketingu. Dobre przykłady użytecznych rozwiązań to: 

  • Ahrefs, Senuto, Surfer SEO i inne narzędzia do monitorowania pozycji fraz i widoczności stron. Różne są pakiety – jedne dla małych firm i projektów hobbystycznych, a inne dla wielkich agencji i dużych przedsiębiorstw, 
  • Canva lub inne narzędzie do projektowania graficznego online w wersji płatnej 
  • bazy zdjęć typu Freepik w wersji płatnej – ogromne zasoby do celów komercyjnych bez wskazywania autora. Freepik to wyjątkowo obszerna baza, w której znajdują się różnorodne zasoby: Wysokiej jakości zdjęcia, czcionki, ikony wektorowe, naklejki i logotypy

Obecnie gorącym tematem jest wykorzystywanie w wielu dziedzinach szeroko pojętego marketingu internetowego, SEO i content marketingu sztucznej inteligencji. Warto trzymać rękę na pulsie i sprawdzić takie rozwiązania do tworzenia treści, na przykład Contadu. Niektóre oferują całkowicie darmowe plany, by przetestować ich możliwości (np. Copy.Ai udostępnia do 2000 słów w wersji bezpłatnej). Poza pisaniem tekstów sztuczna inteligencja może też stworzyć wideo, obrazy, fragment kodu strony internetowej i wiele innych. 

Podsumowanie

Celem content marketingu jest prezentowanie atrakcyjnych, wartościowych i użytecznych treści, które przyciągną uwagę. SEO natomiast ma za zadanie poprawić widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Mimo zmieniających się wytycznych od Google i pojawianiu się na rynku kolejnych innowacyjnych narzędzi usprawniających pracę, artykuły sponsorowane pozostają podstawą w budowaniu widoczności strony. Jeśli szukasz stron o dobrych parametrach, skontaktuj się z nami!