Branża jubilerska, w szczególności ta zajmująca się biżuterią ślubną i zaręczynową, to produkt sezonowy. W tym przypadku rozplanowanie działań SEO jest kluczowe, aby osiągnąć stały sukces i utrzymanie pozycji poza sezonem weselnym trwającym jedynie przez kilka miesięcy w roku. W przypadku naszego klienta osiągnęliśmy sukces – jak to zrobiliśmy?
Audyt i pierwsze działania na stronie SEO
W marcu 2020 roku otrzymaliśmy prośbę o przeprowadzenie audytu na stronie klienta. Zaplanowaliśmy następujące działania:
- przeniesienie opisu kategorii pod listę produktów
- rozwinięcie najważniejszych opisów kategorii produktowych
- połączenie w jedno niektórych wpisów blogowych, co miało na celu zapobiegnięcie kanibalizacji słow kluczowych
- nasycenie poszczególnych landingów odpowiednimi dla nich frazami
Niestety, plany dalszej współpracy zostały przerwane przez pandemię. Do właściwego działania mogliśmy przejść dopiero we wrześniu 2020 roku.
Wtedy właśnie rozpoczęliśmy pracę ze zdwojoną siłą, dokładając do wyznaczonych działań także:
- zoptymalizowanie strony głównej pod frazy takie jak “jubiler” (wcześniej – obrączki ślubne) tak, aby na frazy związane z obrączkami pozycjonowała się odpowiednia kategoria
- systematyczne dodawanie wpisów blogowych dotyczące obrączek, pierścionków, ślubów, wesel i zaręczyn.
Linkowanie zewnętrzne jako podstawa działań
Najważniejszym punktem dalszych działań było przystąpienie do linkowania zewnętrznego z portali Traffic Peaks. Miesięcznie pojawiało się od 5 do 10 artykułów sponsorowanych na powiązanych tematycznie stronach z naszej bazy.
W artykułach linkowana była zwykle strona główna linkiem lub anchorem brandowym oraz dodatkowo kategoria lub wpis blogowy anchorem exact match lub odpowiednią odmianą słowa kluczowego.
Dodatkowo dodane zostały banery reklamowe na stronach kilku portali Traffic Peaks o tematyce weselnej. Zawierają one link do odpowiedniej strony z atrybutem ALT odpowiadającym właściwemu słowu kluczowego dla danej strony.
Jak widać na załączonym wykresie, nasza praca przyniosła niesamowite efekty. Ruch organiczny w szczycie sezonu ślubno-zaręczynowego wzrósł o 6100%!
Po sezonowym piku udało nam się utrzymać trend wzrostowy. Obecnie wyniki opierają się na publikowaniu kilku artykułów sponsorowanych na naszych portalach. Wystarcza to, aby utrzymać bardzo dobrą widoczność przy niedużym budżecie. Oto wyniki od rozpoczęcia współpracy z klientem aż po dzisiaj:
wrzesień 2020 | marzec 2022 | wzrost w % | |
estymacja miesięcznego ruchu organicznego | 2600 | 90000 | 3400% |
liczba słów kluczowych w TOP100 | 1080 | 6900 | 630% |
wrzesień 2020 | luty 2022 | wzrost w % | |
Liczba słów w TOP50 | 1030 | 3800 | 368% |
Liczba słów w TOP10 | 147 | 1309 | 890% |
Liczba słów w TOP3 | 33 | 560 | 1696% |
Najważniejsze frazy kluczowe, na jakich się skupiliśmy, uzyskały następujące efekty:
fraza | śr. liczba wyszukań miesięcznie | pozycja w wyszukiwarce (wrzesień 2020) | pozycja w wyszukiwarce (marzec 2022) |
jubiler kraków | 2400 | 12 | 3 |
obrączka ślubna | 43000 | – | 1 |
pierścionki zaręczynowe | 40000 | 53 | 10 |
rocznica ślubu | 27000 | – | 1 |
Branża ślubna i zaręczynowa to bardzo sezonowe produkty. Za sezon wysoki uznaje się tu okres od maja do września. Wtedy właśnie ruch na witrynach jubilerów wzrasta, jednak najważniejsze jest, aby utrzymać efekty na dłużej, aby strona była widoczna przez cały rok. To właśnie udało nam się osiągnąć.