Od niskich pozycji do topowej widoczności — case study e-sklepu z AGD

Chętnie podejmujemy się wyzwań, dlatego w 2022 roku, gdy zgłosił się do nas internetowy sklep z drobnym AGD o niskiej widoczności, nie zawahaliśmy się podjąć tego zadania. Naszym celem było znaczące poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Czy nam się to udało? Zapraszamy do zapoznania się z naszym case study, aby się tego dowiedzieć.

Przed podjęciem współpracy

W marcu 2022 roku strona klienta miała następujące parametry:

  • Domain Rating (DR): 16
  • Liczba słów kluczowych, na które strona jest widoczna: 632
  • Estymacja miesięcznego ruchu organicznego: 72
  • Ilość słów kluczowych znajdujących się w TOP 3: 0
  • Ilość słów kluczowych na pozycjach od 4 do 10: 26

Plan

Wstępnie klient skoncentrował się wyłącznie na publikacjach zewnętrznych zawierających linki do swojej strony. W trakcie naszej współpracy zaproponowaliśmy jednak rozszerzenie zakresu działań o inne, optymalizacyjne i pozycjonerskie strategie, na co otrzymaliśmy zgodę. Kluczowe obszary, nad którymi pracowaliśmy i które nadal rozwijamy, obejmują:

  • artykuły sponsorowane z linkami,
  • opisy kategorii produktów,
  • tworzenie nowych wpisów na blogu,
  • optymalizację i rozbudowę treści już opublikowanych wpisów blogowych przed rozpoczęciem współpracy z nami.

Typ produktu i specyfika branży

Klient oferuje drobne AGD, które zazwyczaj wymienia się rzadko i stosuje sezonowo. W naszej komunikacji podkreślaliśmy główne zalety oferowanego asortymentu, które obejmują:

  • konkurencyjne ceny,
  • atrakcyjne zamienniki oryginalnych części, które są równie efektywne,
  • komfort zakupów online,
  • intuicyjne przeszukiwanie oferty według producentów i modeli, dzięki dobrze zaprojektowanemu menu oraz kategoriom i podkategoriom na stronie,
  • możliwość zakupu kompletnych zestawów produktów, eliminując potrzebę poszukiwania każdej części osobno.

Rezultat współpracy

Dane z AhrefsKwiecień 2024Marzec 2022
DR5416
Liczba słów kluczowych, na które strona jest widoczna1840632
Estymacja miesięcznego ruchu organicznego215472
Ilość słów kluczowych znajdujących się w TOP 3700
Ilość słów kluczowych na pozycjach od 4 do 1031826

Zwiększenie ruchu organicznego — na wykresie wskazaliśmy strzałką moment rozpoczęcia naszych działań:

Zwiększenie ruchu organicznego

Wzrost liczby słów kluczowych:

Wzrost liczby słów kluczowych

Wyzwania

  • Produkt o charakterze sezonowym,
  • Niewielka ilość wyszukiwań dla fraz związanych z produktem, kategoriami oraz podkategoriami sklepowymi,
  • W teorii większy potencjał dla kampanii Google Ads niż SEO, ponieważ reklamy można skutecznie dostosować do konkretnego produktu X lub części do modelu Y,
  • Początkowy stan – bardzo mała widoczność oraz niska liczba słów kluczowych,
  • Niewielka rozpoznawalność marki na rynku.

Wnioski końcowe

Nasze działania przyniosły korzyści, na co wskazuje znaczący wzrost kluczowych wskaźników SEO, takich jak ruch organiczny i liczba słów kluczowych. Jakie lekcje wynieśliśmy z tego projektu? Nie należy na wstępie rezygnować z prób pozycjonowania, nawet jeśli wydaje się to trudne. Wiele osób specjalizujących się w tej branży mogłoby zniechęcić ten e-sklep do SEO na rzecz kampanii Google Ads. Jednak osiągnięte wyniki przemawiają same za siebie – zastosowanie zróżnicowanych strategii SEO, nie ograniczając się tylko do pozyskiwania linków, przyniosło świetne efekty.