Jak nie pisać o prawie na stronie kancelarii i na tym zyskać? Nasze prawnicze case study

Strony dotyczące prawa wymagają szczególnej uwagi, ponieważ zawierają treści specjalistyczne, wpływające na ważne dziedziny życia. Warto wiedzieć, jak zadbać o tego typu witryny, treści na nich i szeroko pojętą optymalizację. W dzisiejszym artykule przedstawimy dowód na to, że strona lokalnej kancelarii prawnej może doskonale rankować na frazy niezwiązane bezpośrednio z prawem. Strategia ta pozwala przyciągnąć większy ruch organiczny i zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, nawet jeśli użytkownicy początkowo nie szukają usług prawniczych.

Dobrze zaplanowana obecność w wyszukiwarce to dziś nie tylko przewaga.
Zapytaj o ofertę i sprawdź, jak możemy wesprzeć Twoją kancelarię

Czym jest polityka YMYL?

Zanim przejdziemy do opisu specyfiki stron o charakterze prawniczym, warto dowiedzieć się czym jest określenie YMYL. Rozwinięcie skrótu, czyli Your Money or Your Life definiuje termin używany przez Google do określenia stron internetowych, które mogą mieć istotny wpływ na zdrowie, finanse, bezpieczeństwo lub ogólne dobro użytkowników. 

YMYL wdrażane jest więc głównie na stronach medycznych oraz tych dotyczących finansów i inwestycji. Obejmuje także strony o charakterze prawnym, takie jak te należące do kancelarii prawnych, notarialnych czy doradców podatkowych..

Dlaczego strony prawnicze są szczególnie monitorowane przez Google?

Google przykłada dużą wagę do jakości i rzetelności treści na stronach objętych YMYL, ponieważ błędne lub nierzetelne informacje mogą prowadzić do poważnych konsekwencji dla użytkowników. Dlatego strony o tematyce prawniczej muszą spełniać określone wytyczne, aby nie stracić zaufania wyszukiwarki.

Aby zwiększyć widoczność w Google i uniknąć negatywnej oceny, strony o charakterze prawniczym powinny:

  • Zapewniać rzetelne i wiarygodne treści – artykuły i porady prawne powinny być zgodne z aktualnym stanem prawnym, oparte na sprawdzonych źródłach i napisane przez ekspertów w danej dziedzinie.
  • Mieć autentycznych autorów treści – Google zwraca uwagę na to, czy treści posiadają realnego autora.
  • Budować solidne zaplecze linkowe – strony kancelarii prawnych powinny zdobywać linki zwrotne z renomowanych i wiarygodnych stron o tematyce prawnej.
  • Posiadać aktualizowane treści – prawo często się zmienia, dlatego artykuły i informacje na stronie powinny być regularnie aktualizowane.
  • Zawierać politykę prywatności i regulamin – strony prawnicze powinny jasno informować użytkowników o sposobie przetwarzania danych osobowych oraz zakresie oferowanych usług.

Specyfika stron prawniczych

Strony kancelarii prawnych, notarialnych czy podatkowych powinny wyróżniać się profesjonalizmem, rzetelnością i wysoką jakością merytoryczną. Oprócz solidnego zaplecza linkowego, regulaminów i wartościowych treści, niezwykle istotne jest, aby posiadały przejrzystą strukturę, która ułatwia użytkownikom nawigację oraz szybkie znalezienie potrzebnych informacji. 

Co jeszcze pozwala użytkownikowi ocenić wiarygodność kancelarii? Ważnym elementem jest sekcja „O nas”, zawierająca szczegółowe informacje o prawnikach, ich doświadczeniu i specjalizacji, a także dane kontaktowe, mail, numer telefonu, adres, mapa, NIP i REGON. Na plus jest także umieszczenie na stronie certyfikatów, opinii i referencji od zadowolonych klientów, które wzmacniają autorytet witryny i budują jej renomę. 

prawnicze case study

Przejmowanie domen prawniczych – warto czy nie?

Jako doświadczony wydawca portali tematycznych, wiemy, że nie każda domena może być przejęta w taki sama sposób. Strony, które posiadają historię dotyczącą pielęgnacji, zwierząt, czy też kulinariów znacznie różnią się od tych, które specjalizowały się w sprzedaży leków lub usług prawniczych. 

TO WARTO ZAPAMIĘTAĆ!

Decyzja o przejęciu stron o ryzykownej tematyce wymaga bardzo ostrożnego podejścia. Najważniejszym aspektem jest sprawdzenie, czy domena na pewno wygasła, Jeżeli nie, nie możemy stworzyć tam portalu o charakterze prawniczym. Ważna jest też weryfikacja backlinków oraz historii, która pomoże zdecydować, które wpisy odtworzyć. 

Decyzja o przejęciu stron o ryzykownej tematyce wymaga bardzo ostrożnego podejścia. Najważniejszym aspektem jest sprawdzenie, czy domena na pewno wygasła, Jeżeli nie, nie możemy stworzyć tam portalu o charakterze prawniczym. Ważna jest też weryfikacja backlinków oraz historii, która pomoże zdecydować, które wpisy odtworzyć. 

Czy warto przejmować strony o tematyce prawniczej?

Jak wygląda sytuacja na rynku linkbuildingowym pod tym kątem? Zdecydowanie stron tego typu jest mniej niż portali o aranżacji wnętrz, urodzie, czy też biznesie. Reklamodawcy mogą mieć więc problem z odnalezieniem rzetelnych witryn wysokiej jakości, które posiadają rzeczywistą wiedzę, przejrzystą strukturę i wysokie parametry. 

Tworząc profesjonalny portal o tematyce prawa, można w łatwy sposób wybić się wśród innych portali, które nierzadko mają niską ocenę merytoryczną, nieaktualne treści lub po prostu nie mają ruchu. Aby zbudować dobry portal, warto przejąć domenę z wysokim wskaźnikiem DR i zbudować na niej wartościowy portal, który zarówno wizualnie jak i technicznie będzie odpowiednim miejscem na link ze stron prawniczych.

Jak odbudować widoczność strony prawniczej? Case study

W grudniu 2024 roku przejęliśmy jedną ze stron po lokalnej kancelarii prawniczej krakowskakancelaria.pl. Udało nam się w szybkim tempie stworzyć na niej ruch, który w najwyższym punkcie osiągnął 1900 z poziomu zerowego.

Zachowaliśmy spójność ofertową historycznej domeny, ponieważ wcześniej były tam dostępne porady prawne dla przedsiębiorców, dlatego też rozszerzyliśmy tematykę portalu właśnie o biznes, pracę finanse i rozwój osobisty.

Dzięki treściom, które nie są zawężone tylko do prawa, ale są bezpośrednio z nim powiązana, możemy trafić do większej ilości użytkowników, a jednocześnie wciąż tworzyć idealnie miejsce dla reklamodawców z branży prawniczej. 

prawnicze case study

Wysiłek, który się opłacił!

Nasze doświadczenie sprawiło, że domena w krótkim czasie zyskała wysoką widoczność strony, a my jesteśmy bardziej konkurencyjni na rynku linkbuildingowym, dzięki skupieniu się na większej ilości tematów, które wiążą się z prawem, a także szeroko pojętą pracą, biznesem i światem finansów.

Jeżeli jesteś zainteresowany linkiem na stronie krakowskakancelaria.pl lub innej stronie z naszej oferty, koniecznie skontaktuj się z nami!

ZAPYTAJ O OFERTĘ