Chętnie podejmujemy się wyzwań, dlatego w 2022 roku, gdy zgłosił się do nas internetowy sklep z drobnym AGD o niskiej widoczności, nie zawahaliśmy się podjąć tego zadania. Naszym celem było znaczące poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Czy nam się to udało? Zapraszamy do zapoznania się z naszym case study, aby się tego dowiedzieć.
Przed podjęciem współpracy
W marcu 2022 roku strona klienta miała następujące parametry:
- Domain Rating (DR): 16
- Liczba słów kluczowych, na które strona jest widoczna: 632
- Estymacja miesięcznego ruchu organicznego: 72
- Ilość słów kluczowych znajdujących się w TOP 3: 0
- Ilość słów kluczowych na pozycjach od 4 do 10: 26
Plan
Wstępnie klient skoncentrował się wyłącznie na publikacjach zewnętrznych zawierających linki do swojej strony. W trakcie naszej współpracy zaproponowaliśmy jednak rozszerzenie zakresu działań o inne, optymalizacyjne i pozycjonerskie strategie, na co otrzymaliśmy zgodę. Kluczowe obszary, nad którymi pracowaliśmy i które nadal rozwijamy, obejmują:
- artykuły sponsorowane z linkami,
- opisy kategorii produktów,
- tworzenie nowych wpisów na blogu,
- optymalizację i rozbudowę treści już opublikowanych wpisów blogowych przed rozpoczęciem współpracy z nami.
Typ produktu i specyfika branży
Klient oferuje drobne AGD, które zazwyczaj wymienia się rzadko i stosuje sezonowo. W naszej komunikacji podkreślaliśmy główne zalety oferowanego asortymentu, które obejmują:
- konkurencyjne ceny,
- atrakcyjne zamienniki oryginalnych części, które są równie efektywne,
- komfort zakupów online,
- intuicyjne przeszukiwanie oferty według producentów i modeli, dzięki dobrze zaprojektowanemu menu oraz kategoriom i podkategoriom na stronie,
- możliwość zakupu kompletnych zestawów produktów, eliminując potrzebę poszukiwania każdej części osobno.
Rezultat współpracy
Dane z Ahrefs | Kwiecień 2024 | Marzec 2022 |
DR | 54 | 16 |
Liczba słów kluczowych, na które strona jest widoczna | 1840 | 632 |
Estymacja miesięcznego ruchu organicznego | 2154 | 72 |
Ilość słów kluczowych znajdujących się w TOP 3 | 70 | 0 |
Ilość słów kluczowych na pozycjach od 4 do 10 | 318 | 26 |
Zwiększenie ruchu organicznego — na wykresie wskazaliśmy strzałką moment rozpoczęcia naszych działań:
Wzrost liczby słów kluczowych:
Wyzwania
- Produkt o charakterze sezonowym,
- Niewielka ilość wyszukiwań dla fraz związanych z produktem, kategoriami oraz podkategoriami sklepowymi,
- W teorii większy potencjał dla kampanii Google Ads niż SEO, ponieważ reklamy można skutecznie dostosować do konkretnego produktu X lub części do modelu Y,
- Początkowy stan – bardzo mała widoczność oraz niska liczba słów kluczowych,
- Niewielka rozpoznawalność marki na rynku.
Wnioski końcowe
Nasze działania przyniosły korzyści, na co wskazuje znaczący wzrost kluczowych wskaźników SEO, takich jak ruch organiczny i liczba słów kluczowych. Jakie lekcje wynieśliśmy z tego projektu? Nie należy na wstępie rezygnować z prób pozycjonowania, nawet jeśli wydaje się to trudne. Wiele osób specjalizujących się w tej branży mogłoby zniechęcić ten e-sklep do SEO na rzecz kampanii Google Ads. Jednak osiągnięte wyniki przemawiają same za siebie – zastosowanie zróżnicowanych strategii SEO, nie ograniczając się tylko do pozyskiwania linków, przyniosło świetne efekty.