Copywriting

Unikalne, wartościowe i dobrze zoptymalizowane teksty to stały element każdej dobrze prosperującej strony internetowej. Dotyczy to zarówno sklepów e-commerce, jak i firmowych witryn. Zadbanie o wysokiej jakości treść pozwala na poprawę widoczności strony w Google, a tym samym zwiększenie liczby odwiedzin. Na czym polega SEO copywriting i dlaczego warto z niego korzystać?

Czym jest copywriting?

Copywriting to ogół działań związanych z marketingiem, dotyczących kreowania unikalnych tekstów o charakterze reklamowym. Obejmuje zarówno tworzenie artykułów, haseł czy materiałów promocyjnych, jak i ich odpowiednie redagowanie. Zakres działań związanych z copywritingiem zależy w dużym stopniu od branży, w ramach której są one realizowane. Podstawowym zadaniem copywritera jest pisanie tekstów, które w zależności od potrzeb klienta publikowane są np. w katalogach, broszurach, prasie czy na ulotkach, a przede wszystkim w internecie. Copywriting nie ogranicza się jednak wyłącznie do tradycyjnych treści. Obejmuje również tworzenie skryptów i scenariuszy, które następnie wykorzystywane są w reklamach telewizyjnych, radiowych lub internetowych. Copywriterzy realizują zlecenia z wielu różnych branż, co często wymaga od nich niemałego poświęcenia oraz sporego zaangażowania. Osoby działające w copywritingu muszą dysponować odpowiednimi narzędziami, a także posiadać niezbędne umiejętności - tworzone przez nich treści powinny być bowiem nie tylko unikalne, ale również skuteczne pod względem marketingowym.

CZY CHCESZ SKORZYSTAĆ Z BEZPŁATNEJ KONSULTACJI SEO?

Czym jest SEO copywriting?

SEO copywriting to forma copywritingu, ukierunkowana na tworzenie wartościowych publikacji w internecie. W tym przypadku kluczowe znaczenie ma jakość tekstów - powinny wzbudzać zainteresowanie u czytelników, a także przedstawiać rzeczowe oraz przydatne informacje. Treści mogą mieć różną formę i odmienne zastosowania. Poza typowymi tekstami reklamowymi i zapleczowymi, copywriter SEO może tworzyć opisy produktów, wpisy blogowe czy artykuły sponsorowane. Największą wartość dla czytelników mają zwłaszcza teksty najwyższej jakości. Zaliczają się do nich publikacje eksperckie, napisane specjalistycznym językiem oraz zawierające fachowe informacje. Teksty tworzone pod kątem SEO muszą też w odpowiedni sposób nasycać stronę internetową słowami kluczowymi, dzięki czemu możliwe będzie uzyskanie wyższej pozycji w rankingu Google. SEO copywriting wymaga kreowania contentu przyjaznego dla odbiorców, a jednocześnie dobrze zoptymalizowanego dla wyszukiwarek. Prawidłowo skonstruowane treści ułatwiają dotarcie do potencjalnych odbiorców, a także zwiększają zaufanie do witryny.

Czym się charakteryzuje copywriting pod SEO?

Google kieruje się przy ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania zbiorem konkretnych, trudnych do obejścia zasad. Działanie algorytmów sprawia, że pewne cechy tekstów zamieszczanych na stronach internetowych uznawane są za szczególnie istotne. Powielanie treści w różnych miejscach sieci nie jest w stanie przynieść pożądanego rezultatu, ponieważ roboty sieciowe coraz sprawniej rozpoznają taki content jako spam. Wartościowy tekst SEO musi być zatem przede wszystkim unikalny, a także napisany w sposób poprawny gramatycznie, ortograficznie oraz stylistycznie. Nie bez znaczenia pozostają również dobrze dobrane słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki celem odnalezienia poszukiwanych treści. Największą konkurencyjnością charakteryzują się najbardziej ogólne frazy - im większa liczba wyników w Google, tym więcej stron zawiera dane słowo kluczowe. Użytkownicy internetu często popełniają literówki i unikają stosowania znaków diakrytycznych - wbrew pozorom, niepoprawne frazy również są w stanie wygenerować spory ruch Z tego samego względu, SEO copywriting wymaga stosowania synonimów oraz odmian słów kluczowych - włącznie ze stosowaniem liczby mnogiej i pojedynczej.

TOP 3 W WYSZUKIWARCE W CIĄGU 2 TYGODNI?

Jak SEO copywriting jest wykorzystywany?

Zadbanie o wysoką jakość tekstu, a także optymalne nasycenie go słowami kluczowymi to nie wszystko. Niezbędne jest również odpowiednie sformatowanie treści oraz prawidłowe rozmieszczenie jej elementów na stronie. Wyszukiwarka za najbardziej wartościowe uznaje artykuły, które nie są zwykłymi blokami tekstu. Zawartość musi być nie tylko ciekawa, ale też przystępna w formie i zachęcająca do czytania. Treść powinna być więc wzbogacona o nagłówki, a w zależności od specyfiki publikacji - uzupełniona o akapity i wypunktowania. Zarówno internauci, jak i roboty Google dokonując wstępnej oceny zawartości strony kierują się przede wszystkim tytuł - będący najlepszym odzwierciedleniem zawartości tekstu. Powinien mieć odpowiednią długość, a także uwzględniać słowa kluczowe. Ważnym elementem jest także meta-opis, widoczny jedynie w wynikach wyszukiwania. Nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, jednak w dużym stopniu decyduje o działaniach użytkowników - razem z tytułem stanowi pierwszą formę kontaktu odbiorcy z prezentowaną ofertą, przez co może skutecznie zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzenia strony.

Cechy dobrego copywritera SEO

Dobry copywriter SEO powinien przede wszystkim sprawnie posługiwać się językiem, aby bez problemu układać poprawne i logiczne zdania. Musi też dysponować umiejętnością tworzenia treści różnego typu - zarówno prostych wpisów sprzedażowych, jak i wymagających, merytorycznych artykułów. U copywritera SEO nieoceniona jest znajomość mechanizmów marketingowych. Osoba zajmująca się tworzeniem tekstów promocyjnych musi wiedzieć, jak prawidłowo zareklamować produkt, zachęcić odbiorcę do skorzystania z usług lub wykreować pożądany wizerunek marki. Podczas tworzenia ofert handlowych, określania grupy docelowej oraz tworzenia modelu statystycznego odbiorcy, niezwykle przydatna okazuje się natomiast znajomość technik sprzedażowych. Dobry copywriter SEO musi być również kreatywny, dzięki czemu wykaże się umiejętnością do wyszukiwania rzetelnych źródeł oraz weryfikowania informacji. Przydatną zdolnością jest ponadto znajomość podstawowych zasad pozycjonowania, która pozwala copywriterowi tworzyć treści lepiej zoptymalizowane pod kątem wymagań Google.

Skąd wziąć dobry tekst pod SEO?

Obecnie bardzo wiele osób zajmuje się tworzeniem treści. Najprostsze teksty pod SEO nie są szczególnie trudne do przygotowania, w związku z czym ich napisania często podejmują się nawet studenci. Wyrafinowane artykuły i opisy mogą jednak wymagać bardziej specjalistycznej wiedzy oraz odpowiednich umiejętności. Aby pozycjonowanie stron przynosiło długotrwałe rezultaty, konieczne jest zwrócenie uwagi na jakość tekstów. Przygotowanie treści zlecić można freelancerowi, zamówić na jednej z platform do tworzenia tekstów lub zwrócić się o pomoc do profesjonalnej firmy. Skorzystanie z usług specjalistów to najlepsze rozwiązanie - w ten sposób można zyskać pewność szybkiej oraz sprawnej realizacji usługi, a także gwarancję uzyskania treści odpowiednio zoptymalizowanej pod obecnie funkcjonujące algorytmy Google.

Teksty na zamówienie

Zlecając napisanie tekstu copywriterowi, warto przede wszystkim jak najdokładniej przedstawić swoje potrzeby i wymagania. Podstawową kwestią jest prawidłowy wybór kategorii tekstu. Należy jednoznacznie określić, czym tak naprawdę ma być tworzona treść - tj. opisem do katalogu, opisem usługi, artykułem, wpisem na bloga, opinią konsumencką czy też recenzją produktu. W przypadku wątpliwości, copywriter może sam zasugerować najlepszą dla podanych wymagań kategorię tekstu. Ważna jest także tematyka - jej uściślenie pozwoli autorowi jak najlepiej wywiązać się z powierzonego zadania oraz trafnie określić grupę docelową tekstu. Jeżeli informacje te nie znajdą się w zamówieniu, copywriter SEO może sam zaproponować wybór optymalnych słów kluczowych oraz zaoferować formatowanie treści. Kwestią do ustalenia pozostaje też czas realizacji - zlecenie napisania bardziej wymagającego tekstu, wiąże się zwykle z koniecznością dłuższego oczekiwania na efekt końcowy. Przygotowanie contentu zoptymalizowanego pod kątem SEO, a zarazem ciekawego i wartościowego dla czytelnika, nie jest bowiem łatwym zadaniem.

Jesteś zainteresowany współpracą?

Zapraszamy do kontaktu!

Jeżeli masz pytanie dotyczące naszej oferty, chcesz dopytać o szczegóły ewentualnej współpracy albo jesteś zdecydowany podjąć współpracę z nami - wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy. Nasi specjaliści od konkretnych działań marketingowych chętnie udzielą informacji dotyczącej naszej oferty. Wspólnie opracujemy strategię dla twojego projektu.